Πριν λίγες ημέρες ανάρτησή μου σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, με αφορμή σχετικό δημοσίευμα, εκδήλωσε την αγωνία μου και πολλών άλλων για το αβέβαιο μέλλον της ΛΑΡΚΟ καλώντας εμπλεκόμενους φορείς να αναλάβουν πρωτοβουλίες διάσωσης της εταιρείας.
Ενημερώθηκα για τη συνάντηση της Πέμπτης 8/6, με πρωτοβουλία των σωματείων και θεώρησα ότι «τους ξυπνήσαμε». Επιτέλους θα καθόταν όλοι μαζί σε ένα τραπέζι να δρομολογήσουν μια λύση για το αδιέξοδο που βρίσκεται σήμερα η ΛΑΡΚΟ.
Δυστυχώς η συνάντηση κατέληξε σε φιάσκο !!!
Άλλα έλεγε ο Πρόεδρος και άλλα ο Διευθύνων Σύμβουλος. Ο ένας προσπάθησε να «αποκοιμίσει» τους πάντες ότι όλα πάνε καλά και ο Διευθύνων ότι η εταιρεία οδηγείται σε αδιέξοδο. Είναι φανερό από τα λεγόμενα τους η ύπαρξη διοικητικού θέματος μεταξύ των δύο.
Τα προβλήματα της εταιρείας πολλά, οι εργολάβοι έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό εξόρυξης με τα μηχανήματα της ακινητοποιημένα. Η έλλειψη ρευστότητας έχει επηρεάσει το πρόγραμμα συντήρησης του εξοπλισμού με αποτέλεσμα οι συνεχείς βλάβες να θέτουν εκτός λειτουργείας κρίσιμες μονάδες παραγωγής.
Η τιμή πώλησης του μεταλλεύματος το τελευταίο 8μηνο κυμαίνεται στα 8.000$/τόνο και 10-12.000 $/τόνο τα προηγούμενα 2 χρόνια Με κόστος παραγωγής τα 14.000$/τόνο, συσσωρεύονται συνεχώς ζημιές. Παράλληλα παρά την ευνοϊκή εξέλιξη του οφέλους από σχετική δικαστική απόφαση μείωσης της τιμής KWh η εταιρεία δεν έχει αποδεχθεί την χαμηλή τιμή επιλέγοντας να μη πληρώνει καθόλου. Οι ανοιχτές οφειλές προς τη ΔΕΗ σήμερα είναι πάνω από 200εκ€ οι οποίες καθημερινά αυξάνονται.
Με αδιαφορία για τα παραπάνω το μόνο που απασχολεί την διοίκηση και τους πολιτικούς προϊσταμένους της κρατικής ΛΑΡΚΟ είναι το πως θα μπορέσουν να προχωρήσουν οι μαζικές προσλήψεις που υπόσχονται σε πλήθος «ημετέρων».
Με δηλώσεις του Βουλευτής των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, που χαρακτηρίζουν την άγνοιά του για το θέμα, απαγγέλει κατηγορίες σε αυτούς που κράτησαν όρθια την ΛΑΡΚΟ σε δύσκολες εποχές.
Δεν δείχνει ίχνος ευθιξίας ή αυτοκριτικής για την απραξία και την αδιαφορία την δική του και των άλλων ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ εδώ και 2½ χρόνια ώστε να δρομολογηθεί βιώσιμη λύση για την ΛΑΡΚΟ.
Μας έχει συνηθίσει άλλωστε, το ίδιο κάνει και όταν περνάει τους καρόδρομους για να πάει σπίτι του !!!
Χαλκίδα 9 Ιουνίου, 2017